Linkbuilding, Seo a www

Copywriting není jen psaní textů

Během několik posledních let se tento pojem objevuje na mnoha webech, tak se pojďme i zde podívat na to, co to vlastně znamená.

Napsat článek může zkusit každý, vždyť to není nic těžkého. Problém může ale nastat, pokud budete psát o oboru, o kterém nevíte zhola nic. Mě už na základní škole bavil český jazyk a hlavně sloh. Založil jsem a spravuji několik magazínů z různých oborů, nejvíce aktualizovaný je asi tento cestovatelský web, kde se ty články snad dají číst :), ale rozhodně bych si netroufnul na jiná odbornější témata jako třeba psát o astronomii, politice nebo třeba o tom, jaké jsou druhy čajů a jak je připravovat (o tomto oboru ale velmi dobře píše Marek Prokop, mimo jiné jeden z největších odborníků na SEO u nás).

Pokud si prohlédnete některé firemní weby, uvidíte, že čím dál víc se prosazuje mít i vlastní blog.

Bohužel ne vždy je to ta správná cesta, jak získat nové zákazníky. Svěříte-li článek o firemní novince třeba sekretářce, asi jej také napíše, ale je možné, že Vás ani nezaujme, ani nebude mít vliv na to, abyste si u této firmy objednali zboží či službu.

Lepší volbou, kterou také celkem často využívám, je nechat si článek napsat na zakázku.

Psaní článků na zakázku má několik výhod

  • Ušetříte čas, který byste trávili vymýšlením obsahu a studováním oboru či produktu, o kterém budete psát
  • Copywriteři jsou odborníci na konkrétní témata a nebudou článek psát poprvé
  • Cena bude taková, jakou si určíte, klidně od 100kč až po desetinásobek

Na českém internetu jsou asi dvě největší služby na prodej a nákup článků, PlaCla.cz a Copywriting.cz

Více uživatelsky přívětivější mi přijde druhý jmenovaný, ale samozřejmě to záleží na každém z Vás, pro co se rozhodnete. Články můžete jak koupit, tak i prodat své vlastní a na webu Copywriting i získat článek zdarma pro Vaše stránky metodou zvanou Guestblogging.

A co Vy, čtenáři, čemu dáváte přednost? Píšete sami, nebo články kupujete?

Související: