Jak vyřešit manuální penalizaci webu
Pokud nejsou Vaše webové stránky vidět ve výsledcích vyhledávání, je možné, že byly vyhledávačem penalizovány. Jak toto napravit vysvětlím v následujícím článku.
Na jednom webu jsem toto nedávno řešil, takže informace jsou ještě čerstvé :)
Penalizace může být manuální a automatická. Ta druhá je větším problémem, protože je složitější zjistit, kde je příčina (obvykle za to ale může mnoho odkazů na jedno klíčové spojení a totožná cílová stránka , nebo může být web přeoptimalizován, tzn. na stránce se opakuje dokola stejné klíčové slovo).
Naproti tomu manuální penalizace se dá vyřešit poměrně „snadno“, používáte-li google webmaster tools, pak Vám „strýček google“ napíše zprávu, kde jsou informace, co tuto penalizaci zapříčinilo a jak ji vyřešit. Takto by měl web v GWT vypadat v ideálním případě.
V první řadě je důležité zjistit, kolik odkazů na „postižený“ web vede a přes jaké anchor texty, na což dobře poslouží výborný Ahrefs.com, ale získat odkazy jen z jednoho zdroje by bylo nepřesné, proto využijte i analýzu webu na stránkách Opensiteexplorer.org, Majestic.com a rozhodně také Screaming Frog.
Osobně se domnívám, že by měly vadit pouze ty odkazy, které jsou googlem zaindexovány, pokud ale chcete mít odkazový profil kvalitní, pak použijte export z výše zmíněných programů do Excelu, kde si odkazy setřiďte, abyste neměli duplicitní několikrát pod sebou a rozdělte si je do těchto sloupců, ideálně podle exportu z GWT.
Název stránky – kam vede odkaz – anchor text
Dále je dobré zjistit které weby jsou kvalitní (autoritativní) a odkaz stačí přejmenovat, případně u webů nemajících žádnou hodnotu, jako většina free katalogů nebo PR webů vytvořených pouze za účelem prodeje místa pro články, tak odkaz zde smazat rovnou.
Pokud nemáte přihlašovací údaje k úpravě odkazu, stačí napsat majiteli webu, nenajdete-li kontakt rovnou na stránkách, pak doporučuji adresu www.nic.cz, kde zadáte jen adresu webu a vypíše Vám to informace o majiteli domény včetně mailu.
A kdybyste ani tento mail nezjistili, pak použijte nástroj Disavow Tools, další užitečný nástroj od Google, kterým můžete odkazy vedoucí z nežádoucích webů prostě a jednoduše „vypnout“. Sice se o tom často polemizuje, zda to opravdu funguje nebo ne, mě to ale pomohlo.
V Google Webmaster Tools lze popsat a odeslat postup provedených úprav vedoucích k napravení odkazového profilu, aby bylo jasně vidět, že jste jen v Disavow tools nepřidali všechny „špatné weby“ a tím to neskončilo. Takže jsem popsal co jsem kde smazal, upravil, změnil anchor texty a také na jakých webech nebylo možné úpravy provést a proto byly tyto konkrétní stránky přidány do seznamu pro Disavow tools.
Na „postiženém webu“ jsem týden usilovně pracoval, přecejen kontrola několika tisíc odkazů není na půl hodinky, ale vyplatilo se. Ani ne za 14 dní od odeslání Google mě potěšil zprávou, že web je v pořádku a brzy se zase objeví ve výsledcích vyhledávání, což se stalo cca týden po této zprávě.
Jak pozice klíčových slov šly z místa 60+ nahoru, je vidět na obrázku, který je pořízený z vynikajícího českého prográmku Collabim. Ten slouží pro evidenci zpětných odkazů, jejich kontrolu = upozorní mě, pokud je odkaz smazán nebo byť jen upraven text odkazu, ale také Vám Collabim ukáže pozice klíčových slov a spojení na Google.cz (modrý) a Seznam.cz (červený).
Potřebujete poradit nebo penalizaci rovnou vyřešit? Pak mě neváhejte kontaktovat.