Cílem link buildingové strategie je, aby na vaše stránky vedlo co nejvíce tematických odkazů, ideálně do konkrétní sekce webu či e-shopu a díky tomu návštěvníci a zákazníci přicházeli, ale hlavně na stránkách vydrželi co nejdéle a také nakoupili produkt či objednali službu, kterou nabízíte.
Samozřejmě čím více kvalitních odkazů vede na Vaše stránky, tím výše se web zobrazí ve vyhledávači (v Čr konkrétně Google.cz a Seznam.cz) a logicky k Vám bude přicházet více návštěvníků, protože většina uživatelů internetu kliká pouze na prvních 10 výsledků ve vyhledávání, což je první strana.
Zpětný odkaz je jakákoliv zmínka o Vaší stránce na internetu, a jakmile na něj návštěvník klikne, dostane se na požadovanou stránku. Ale nemusí to být pouze odkaz, může to být i jen informace o Vaší značce či firmě (brandu).
Například jste-li majitel či majitelka firmy v menším městě, mnohdy se stane, že v internetovém vyhledávači Vás návštěvník bude hledat nejen podle názvu firmy, ale i podle jména – majitele firmy.
A proto je důležité,aby na Váš web návštěvníci přicházeli z vyhledávačů na různá klíčová slova, nejen podle www adresy stránek – proto již při vytváření webu nezapomeňte na analýzu klíčových slov. Jak jsem psal již v úvodu této stránky, nejdůležitější jsou odkazy z tematických webů, ale je i několik dalších faktorů ovlivňujících kvalitu odkazu z té které stránky – stáří webu, počet odkazů na stránce, autorita webu, Google pagerank a Srank u Seznam.cz a v neposlední řadě i to, jak si web vede na sociálních sítích.
Dříve stačilo web zaregistrovat do katalogů a úspěch byl zaručen, dnes je třeba jiná strategie při budování zpětných odkazů, aby Vaše stránky nebyly penalizovány vyhledávačem Google, což se ještě stále může stát, pokud na Vás odkazují jiné weby přes odkazy v patičce na několika tisících podstránkách a jeden anchor text (stejný text odkazu), obvykle na hlavní stranu (homepage) webu nebo e-shopu.
Chcete-li vylepšit odkazový profil Vašich stránek, získat kvalitní zpětné odkazy, nebo máte problém s tím, že stránky nejsou ve vyhledávačích vůbec vidět, budu rád, pokud mě budete kontaktovat a společně tento problém jistě vyřešíme.